tiistai 31. heinäkuuta 2012

Hidasta kuntoutumista, mutta kuitenkin kuntoutumista

Viikolla 29 kävin fysioterapiassa ja hierottavana. Kipu lieveni vähitellen, joten uskaltauduin loppuviikosta kokeilemaan jo vähän hölkkäämistäkin.

Ma: ap Kuntosali 30 min, ip kuntopiiri

Ti: lepo

Ke: ap fillarointia 70 km, ip kuntosali

To: ap fillarointia 100 km, ip fillarointia 20 km

Pe: hieronta

La: ap juoksukokeilu 15 min + venyttely, ip kuntopiiri

Su: ap juoksukokeilu 15 min, ip fillarilla vauhtikestävyyttä 26 km

Viikolla 30 pidensin hölkkäkokeiluja vähitellen sekä jatkoin samalla korvaavia harjoituksia.

Ma: ap hölkkää 4 km, kuntopiiri + venyttely, ip fillarilla 60 km

Ti: fillarointia 64 km

Ke: hölkkää 4 km, kuntopiiri

To: ap hölkkää 6 km + venyttely, ip fillarilla vauhtikestävyyttä 26 km

Pe: ap hölkkää 8 km + venyttely, ip fillarilla 25 km + kuntopiiri + venyttely

La: ap hölkkää 9 km + venyttely, ip fillarilla 26 km + naruhyppelyä

Su: ap fillarilla 65 km, ip hölkkää 6 km

Kipuja ei juostessa enää juuri tunnu. Yllärinä vasemman säären penikkatauti on palannut entistä ärjympänä versiona ja on tosi kivulias. Samoin vasemman akilleksen tienoilla tuntuu kosketusarkuutta. Kumpikaan ongelma ei vaivaa juostessa. Oikea jalkaterä taas on kipeytynyt vähitellen, koska ilmeisesti laskeudun liian voimakkaasti jalan ulkosyrjälle eikä pronaatiota tapahdu tarpeeksi. Askellus ei ole mitenkään normaalin tuntoinen vaan sellaista toispuoleista rynkytystä, mutta lenkin loppupuolella puoliero tasoittuu.

Vauhditkaan eivät juuri rohkaise, kun VK I alueella juosten pääsen juuri normaaliin peruslenkkivauhtiini.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti